30 Ara 2012

İlhamım#2012

Tüm televizyonların kolpa kolpa retrospektif 2012 kolajları verdiği, derleme programlar yaptığı ve herkesin bir takkeyi önüne koyup bu sene neler oldu neler bitti diye düşündüğü bu yılbaşına bir katkım olacaksa eğer, bu sene bana neler kimler ilham oldu diye özetlemem olacaktır bu. Böyle düşündüm. 
Bu sene ben neden böyle oldum, böyle davrandım, böyle düşündüm ve şuradaydım şuraya geldim?.... işte bu adamlardan-kadınlardan fazlasıyla etkilendiğim için .. -->
  • Ziyadesiyle Murakami, Calvino, Nabokov ve azcık deLillo okudum. Bu adamlardan biri Rus edebiyatı profesörü, birinin anne-babası Japon edebiyatı profesörü, biri reklamcıdan olma akıllara zarar kıvrak ve muhteşem bir İngilizceye sahip bir İtalo-Amerikan, kalan diğeri ise bir Polonyalı yazar üstüne master tezi yazan bir deli İtalyan. Artık hangisi hangisi merak eden wikipediaya falan danışır. Sorun şu ki, bu adamlar ordan burdan dolmuş, birbirinden farklı bir sürü kültürün etkisinde yeşermiş, ancak bu karmaşanın içinden pırlanta gibi amber gibi kitaplar çıkarabilmişler. 
Murakami'den yalnızlığın büyüsünü,
Calvino'dan absürdlüğün değerini,
Nabokov'dan birden fazla insanı aynı anda olabilmeyi,
deLillo'dan genişlik yerine derinliği seçmenin yazıya yansımalarını
öğrendim....
  • Danışmanımdan da çok etkilendim bu sene. Ne de olsa başından beri siz diyin student-advisor, ben diyeyim master-slave ilişkisiyle yürümem gereken bir yolu tek başıma yürüyordum. Artık her şey biraz daha farklı, üstelik gençliği, yardımseverliği, anlayışı, İtalyan tarafı ve (son öğrendiğim) adaletsizliğe tahammül edemeyen tarafıyla kendime oldukça yakın hissettim. Umarım bu düzen bozulmaz.
  • Tabiki hayatımın başından beri olduğu gibi bu sene de babamdan çok etkilendim. Ya hayat boyu göbeğine bağlı bir torbaya işersin ya da yarın birgün ölürsün dendikten sonraki hayatınızı düşünün. Kendine ne dersler çıkardı ben hala dıştan bakınca anlayamıyorum. Ama bazılarından da birşeyler öğrenmek için ruhuna inmeyiverin, sadece vücuduna bakın, yaşlılık izleri ameliyat izleri saça düşen beyazlar çökmüş avurtlar falan arayın ve oralardan çıkarın dersleri. Ben bazen öyle yapıyorum.
  • Atatürk her yıl olduğu gibi bu yıl da ilham - güç kaynağımdı. Her türlü kolpa kaypak ikinci dördüncü onuncu cumhuriyetçi yorum ya da yobaz bir tarafa, öyle zor bir zamanda öyle zor şeyleri (sadece hayal etmeyip) öyle bir yapmış ki, zamanında ona siper olacak kadar hevesle saf tutan adamları anlayabiliyorum, muhtemelen onlardan biri olurdum. 
  • Ve düşmanlarım. Varlığınız hiçbir şey katmasa bile, bir şey de götürememesi için beni tahmin ettiğimden bile güçlü kıldınız bu sene de. Yüzleriniz bedenleriniz şekilleriniz durmadan değişiyor o yüzden isimlerinizi sayamıyorum. 
  • Palahniuk, seni nasıl unuturum aptal küçük gerizekalı serzenişçi ergen donKişotum! Gerçekten "existential angst" denen kolpa dürtü duygusunu alıp modern tüketim toplumu ve ezik yalnız insanın zavallı anlamsız dünyasında tek anlam olarak bırakan asabi cümlelerine bayılıyorum! Lütfen adam ol ve düzgün şeyler yaz, Snuff bir utanç tablosuydu onu al ve yak! Duyduğunu biliyorum.
  • Son ilhamım tabiki oluraradaboylem :****** Olmaz denenlerin olması, yapamam denilenlerin bayılarak yapılabilmesi, unutulmayanların silinebilmesi, hayal edilemeyenlerin bir anda yazılabilmesi, yapılabilmesi.... Tüm inançların düşse bile bir tanesinin bir salise için bile doğrulanması yetiyorken tam bir yıldır doğrulanması, uyurken rüya görme, uyumazken uyanık kalma sebebim, küçük şirin yorulmuş İtalyan babam  ♥   Başkasıyla daha çok eğlenirsen - ölürsün!!! :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder